Barion Pixel
A gyermeked legjobb évnyitója!
Online Workshop - Szülőknek
Ismerd meg a coaching alapú kreatív eszközöket, melyek segítenek a gyermekednek a pandémia utáni iskolakezdésben!

A „mi időnkben”

amikor még mi, a mostani szülők indultunk iskolába, elegendő volt, ha szüleink megvették a tolltartót, iskolatáskát, és a könyveket, füzeteket, írószert. A legtöbb családban ma is ebben, a kézzelfogható dolgok vásárlásában merül ki a felkészülés.

Naponta hallok újabb és újabb történeteket gyerekekről, akik elkezdték az iskolát, és valami nem úgy sikerült, ahogy a szülő, vagy éppen ő eltervezte, és jelentősen nehezebb terhet cipelt a család, mint amit tervezett. Van, ahol komplett rémálommá vált az első osztály.

MI változott? Mi történt az elmúlt 15-20 évben, amitől a gyerekek más tapasztalatokkal érkeznek haza az első osztályból, mint szüleik, nagyszüleik tették?

A probléma, hogy a gyerekeken kívül jelen van még az osztályban néhány „láthatatlan osztálytárs”

Az iskola megkezdése előtt nem tudatosul a szülőkben az a tény, hogy az elmúlt 20 évben a világ mekkorát változott körülöttünk, mert sem a változásokat, sem a hatásait nem jelzi senki előre. A pedagógusok nem szólnak előre, hogy az első osztályban a szűk teremben összezsúfolt tanulók mellett számos láthatatlan osztálytárs is jelen van: viselkedési problémák, figyelemzavar, kevéssé, vagy nagyon súlyos mentális problémák. Azt meg végképp senki nem mondja, hogy szinte minden gyerek iskolai hétköznapjait minimum próbára fogják tenni ezek a láthatatlan osztálytársak, rosszabb esetben egyenesen feldúlják majd.

Miről beszélgetünk majd a workshopon?

  • Átveszünk néhány helyzetet, amivel nagy eséllyel találkozik majd a gyerek. Végigbeszéljük, hogy otthon hogyan lehet majd feldolgozni az ilyen eseteket, és megelőzni a következőt.
  • Megbeszéljük, milyen kommunikáció segíti, és mi nehezíti majd az életünket szeptembertől.

Ami a legfontosabb, és amit sehol máshol nem kapsz meg:
Elkészítünk néhány vidám kommunikációs eszközt a Kreativneveles.hu eszköztárából, amivel kézzelfoghatóvá, így kontrollálhatóvá lesznek a kellemetlen élményekért felelős „láthatatlan osztálytársak”.

Miről nem beszélgetünk majd: ez a workshop prevenciós beszélgetés, nem pszichológiai tanácsadás. Néhány egyéni kérdés feltevésére lehetőség lesz, de nem lesz mély egyéni tanácsadás.

Mikor lesz?

  2022. szeptember 4.
       (vasárnap) 17:00-18:30
  
Helyszín
online előadás (ZOOM platformon keresztül)
Zoom platformot kell letölteni. A részvételi díj online fizetését követően minden jelentkezőnek kiküldjük a linket, amelyre kattintva csatlakozhat az előadáshoz.
Részvételi díj:
9.990 Ft

Vélemény rengeteg, megoldás alig

Az internetes fórumokon egymást tépik az okoskodók ebben a témában. Hozzászólást, és különösen kéretlen hozzászólásokat is százával találunk, megoldást azonban kevesen ajánlanak, pedig rengeteget segítene a meglepett, tehetetlen elsősnek, ha az iskolatáskában helyet kapna a használati útmutató a „láthatatlan osztálytársakhoz”. Mit tegyen, ha találkozik a dühkitöréssel, rendbontással, verekedéssel, bántalmazással stb.? A kezeletlen helyzet következményeit rengetegen szenvedik el, leginkább a saját gyereked.

Vedd a kezedbe az irányítást!

Az elmúlt évben néhányszor elsodortak az események, segítünk neked abban, hogy visszavehesd az irányítást a mindennapokban.

Mi lesz a következménye a fenti helyzetnek?

Mit tapasztal otthon a szülő az első néhány hónap után? Összezavarodott gyerekek, rettegés, félelem, akár pánik reakciók. Igazgatóiba rángatott szülők, és hosszú hónapokig tartó pszichológiai szervizelések, mert a „gyerek elromlott”, meg kell javítani.

A rendszer rossz, amiben a mindennapjait tölti, és egyedül van, védtelenül a rázúduló ijesztő élethelyzetekben. Próbál navigálni, de tanácstalan. Ha tesz valamit, de nem találja el elsőre, sokszor büntetést kap érte.

Akár a Te gyermeked is lehet!

Sok szülő azt hiszi, hogy ez vele nem történhet meg,
és akkor sem készíti fel a gyereket, ha megtehetné.

Bemutatok nektek néhány valós helyzetet, hogy érezzétek, a legjobb család, és a legjobban nevelt gyerek is komoly csapdába eshet.

Sőt! Nekik lesz csak igazán nehéz a problémákkal utólag megküzdeni, mert őket fogja legfelkészületlenebbül érni, hiszen otthon normális a légkör, és a gyerek nem is látott életében olyat, amivel az osztályban találkozik majd minden nap.

A szófogadó kisfiú

Az első osztályt kezdte egy szófogadó kisfiú: Elvileg mindenre készült a család, csak arra nem, hogy a kisfiú éppen a legtöbbet „rendetlenkedő” osztálytárs mellé keveredik, és vele alkot majd elválaszthatatlan szövetséget. Ennek következtében és édesanya az őszi hónapokat az igazgatóiban töltötte. Az anyuka kétségbeesetten próbálkozott, mindenkitől információt és tanácsot kért, akitől csak tudott. A kisfiú már október elején pszichológusnál „kötött ki” és próbálták menteni a menthetőt.

A szófogadó kislány

Az első osztályt kezdte egy cuki, szófogadó kislány. A szülők nem aggódtak, mert kiváló értékrend van a családban, harmóniában élnek. Arra viszont nem készültek fel, és nem készítették fel, hogy a gyereket sem, hogy nem mindenkinek kell szót fogadni . A kedves kislány mellé leültették a zizegő osztálytársat, ő szót fogadott neki, és kipróbálta vele együtt a káromkodást, rohangálást, ételdobálást. A szülő már félt tanár elé kerülni az iskolában, éjszaka azzal a kérdéssel álmodott, hogy „Anyuka, van 1 perce?” Nyilván a tanulás helyett másra figyeltek, így a jegyek sem úgy alakultak, ahogy egyébként az őt ismerők erre számítottak volna. Végül félévkor iskolát váltottak.

Ha még mindig azt gondolod, nem akkora nagy baj ez, hogy felkészülj, nézzük meg, milyen kifutása lehet a dolognak negyedik osztályra?

Az aktív, vidám kisfiú

Adott egy kedves kisfiú, aki csupa élet. Ötletei vannak, véleménye, sok mindenre kíváncsi, és emellett mozgásigénye is van. Az iskolában főleg ez utóbbi miatt sok problémája van már elsőben, mert sem az osztály elrendezése, sem a napirend nem ad igazán nagy mozgásteret. Az első évben még tolerálja a tanító néni, mert a kíváncsisága jó példa az osztályban, az érdeklődése átragad a többiekre, lendülete segíti a többieket is a tanulásban. Harmadikra már terhes lesz a gyerek a tanítónak, mert még mindig el akarja mondani a véleményét, de az anyaggal haladni kellene, a gyerekek hozzászólása nélkül is alig van rá idő. Negyedikre a gyerek leszokik arról, hogy próbálkozzon, hiszen végig nem viheti, ha van –okos- véleménye, azt is magában kell tartania, akkor meg minek érdeklődjön, minek próbáljon ki új dolgokat.

Kitépkedett motiváció

Adott egy lelkes tanító néni. Amikor a gyerek viselkedése nem megfelelő, letépkedi a gyerek faleveleit. Abba most bele sem megyek, hogy a gyerekek vajon tudják-e előre, hogy mit ne csináljanak, mert akkor egy falevelük bánja majd, és a hét végére kopasz ágakkal mennek haza. A fontosabb, és nagyobb baj, hogy a tanító néni matek órán is tépkedi a leveleket, azaz a viselkedés büntetését átteszi a tanulás büntetésére is. Így eléri, hogy második osztály végére a gyerek már a nyári szünet első napján zokog, hogy meg fog bukni matekból szeptemberben.

A kérdés az, akarsz-e szülőként hirtelen, és felkészületlenül ilyen helyzetbe kerülni? Választanád inkább a felkészülést, hogy jól segíts a gyereknek, ha szüksége lesz rá?

Szerinted is nehéz lenne egy 6 éves gyereknek megoldani olyan helyzeteket, amelyre a pedagógus sincs felkészítve? Ráadásul úgy, hogy nem is tudja, milyen helyzetbe kerül majd bele, hiszen felkészületlenül zúdult rá minden?

  • Ha tudnád, hogy nehéz lesz neki az első néhány hónap, felkészületlenül küldenéd, vagy próbálnál tenni valamit, amitől nem érzi majd magát védtelennek, elhagyatottnak, és kevésbé szorong majd?
  • Ha tudnád, hogy ha ezekre a helyzetekre felkészületlenül küldöd az iskolába eredményezheti azt, hogy 2-3 éven belül elveszti a tanulás iránti motivációját, így küldenéd iskolába?
  • Ha tudnád, hogy azt mondja majd a gyerek az első osztályról, hogy „Sírnék, de nem sírok. Nem erre számítottam, egyáltalán nem!!!”,- akkor tennél valamit? Megpróbálnál felkészülni? Megpróbálnád felkészíteni?

Miért kell különlegesen készülni a tanévkezdésre 2021ben - szülőként?

Ha a fent említett történetek nem győztek még meg arról, hogy nem árt egy kis prevenció, akkor nézzük át együtt, milyen láthatatlan csomag várja még a gyerekeket a pandémia miatt?

  • A pandémia megfékezésére hozott intézkedések átalakították szinte az összes társadalmi rendszert körülöttünk.
  • Minden gyereket nevelő szülő extrém terhelésnek van kitéve több mint másfél éve.
  • Az iskolakezdés idén a szülőknek sokkal nagyobb rétegének okoz kihívást, mint valaha.
  • Sokkal nagyobb populációnak van szüksége segítségre, mert a vírushelyzet miatt sokaknak feszítettebb lett az életük, mint valaha. Sok családban elmaradt a feltöltődés, nyaralás, pihenés, esetleg még veszteségek is érték őket. Ezek a faktorok mind óriási terhelést rónak a felnőttek és a gyerekek egészségére is.
  • A mentális terhelés láthatatlan, ahogy a vírus. Ha látható lenne, akkor a gyerekeken horzsolások, ütést követő lila foltok, néha csonttörést követő gipsz is lenne.
  • Nem érdemes megvárni, hogy a gyereked, felkészülés hiányában problémás helyzetekbe kerüljön az iskolában, mert a bajból sokkal több idő lesz felépülni, mintha prevencióval megelőztük volna.
  • A gyerekek közül szinte minden életkori csoportot érintett az iskola ideiglenes áttérése online oktatásra:
    • Elsőbe menő gyerekek, és nagycsoportos óvodások
    • Azok a gyerekek, akik idén voltak elsősök
    • Negyedikes felvételizők
    • Hatodikos felvételizők
    • Nyolcadikos felvételizők
    • Minden gimnazista, akik idén karanténban voltak
    • A következő tanévben érettségizők
  • A mentális terhelés alatti összeroppanás prevencióját segítheti a helyzet tudatosítása, és az adott szituációban sikerrel alkalmazható tippek megosztása.
  • Az elmúlt 16 hónapban számos ilyen típusú megkeresést kaptunk a vállalatoktól, és idén először megnyitjuk a kapukat a szülők előtt is. Az alábbi témákban tartottunk foglalkozásokat:
    • Érettségizők és szüleik felkészítése,
    • Karantén napirend – így hozzuk ki a legtöbbet a bezártságból
    • Karantén pszichológia
    • Hiszti, dühkitörés, akarat kezelése

Az Osztálymentor Programban foglalt eszközök egy részét, kifejezetten az elsősökre szabva adjuk át az iskolakezdő workshpokon, mert az a tapasztalat, hogy

  • Egyre több gyermeknél merül fel az iskolában tanulási probléma
  • Gondot okozhat az óvodai kedves légkörből az iskola szigorúbb rutinjára való áttérés
  • A COVID intézkedések miatt minden iskolás korosztály átélt hosszabb-rövidebb online /otthon-tanulási időszakot, ahol a megszokott iskolai rutin felborult – és családonként másképp alakult

A saját gyerekünket nem csak az iskolára, a tanulásra, az iskolarendszerben használt szabályokra kell felkészíteni, hanem a többi gyereknél tapasztalható esetleges viselkedésbeli kilengésre, sokaknál csökkent a motiváció, vagy esetleg megjelent annak teljes hiányára.

A fenti helyzetek pszichológiai jellegűek, a megoldásukra pszichológiai alapokon nyugvó válaszokat kell adni.

  • A pedagógusok felkészítése a pszichés problémákra erősen limitált, valamit eltalálnak ösztönösen, de sajnos, sokszor csak rontanak a helyzeten.
  • Az iskolákban még mindig dívik a büntetés, vagy a kollektív büntetés, ami még ront az amúgy is terhelt helyzeten. Az igazgatói intő nem segít a rosszalkodón, hiszen azzal, hogy megfenyegetjük, még nem szűnik meg az ő problémája, mert nem mutattuk meg számára a követendő mintát, azt, hogy milyen lenne, ha jó lenne.
  • A figyelmi koncentráció kiterjesztésére sincsenek iskolarendszer szinten megoldásaik – a pedagógus egyéni felkészültsége különbözhet.
  • A COVID hatására jelentkező mentális terheléssel járó helyzetek iskolai következményeire nincsenek, nem is lehetnek felkészülve a pedagógusok, mert eddig nem volt ilyen mértékű változás a pályafutásuk során. Sajnos, azonban nem kapnak rendszer szintű segítséget sem: továbbképzést, SOS megoldási csomagot.
  • Ha az elmúlt másfél év mentális terhelését bezsúfoljuk az amúgy is szűkös osztályterembe, a 30 gyerek mellé beültetjük a láthatatlan osztálytársakat, mind a dühkitörés, félelem, határok és korlátok nélküli viselkedés, figyelmi problémák, COVID félelmek – az amúgy is zsúfolt terem teljesen megtelik, mint egy katlan, ahonnan nincs menekvés, csak forr, és forr benne a légkör, amíg fel nem robban az egész….
  • Ennek ellensúlyozására legalább szülőként érdemes óvintézkedéseket tenni, tájékozódni, és a gyerekre zúduló problémás élethelyzetek egy részét megelőzni. Éppen elég lesz a gyereknek az előre nem látható kihívásokkal megküzdeni.

Kinek érdemes csatlakozni?

Az elsőbe és második osztályba induló gyerekek szüleinek első sorban, illetve nagycsoportos gyerekek szüleinek, akiknek ez a tanév az iskolaválasztásról fog szólni.
Azért érdemes az egy évvel idősebb gyerekek szüleinek bekapcsolódni a workshopra, mert náluk a COVID intézkedések miatt előfordulhattak fennakadások, illetve a gyerek tapasztalhatott olyan élethelyzetet, amelyre nem kapott megoldást, amelyet nem tudott letenni. Az egy évvel fiatalabb gyereke szüleinek azért javasoljuk kifejezetten a részvételt, mert maga az iskolaválasztási folyamat könnyíthető meg, illetve támpontot kap majd arra, hogy az utolsó évben mire figyeljen.

Lesz alkalmunk saját kérdésre választ kapni?

Igen, a program elején a Menti.com alkalmazáson keresztül névtelenül tudsz feltenni kérdéseket az iskolakezdéssel kapcsolatban.

Miről beszélgetünk?

A program a láthatatlan osztálytársakat jeleníti meg, és a velük való megküzdésre ad tippeket, trükköket, kommunikáció eszközöket.

Milyen eszközöket készítünk el?

Az Osztálymentor Program két eszközét készítjük el: Az indulatvulkánt és a tanulógombot. Ha valaki velem együtt szeretné elkészíteni az eszközöket, akkor papírt, ollót, ragasztót és, ha van otthon, több színű gyurmát érdemes előkészíteni majd. Ezen felül bemutatunk még olyan tippeket, amelyek az új napirendhez való hozzászokást segítik.

Hol használják már az iskolákban a kreativnevelés.hu eszközeit, vagy annak a speciálisan az iskolákra kidolgozott modulját, az „Osztálymentor Programot”?

  • A Kreatív Gyereknevelési Eszközrendszer egy olyan speciális magyar módszer, iskolai modulja nem csak a hazai iskolákban, hanem külföldön sikerrel szerepel.
  • Magyarországon bevezettük már állami iskolákban (Dunaharaszti, Visonta) magán általános iskolában (DAM, Szentendre) és Start-up iskolarendszerben (Budapest School, Breznó utca). Képzéseinken részt vettek pedagógusok, pedagógiai asszisztensek, iskolapszichológusok az ország minden részéről, Szombathelytől Miskolcon keresztül Kecskemétig, vagy éppen Komlóskáig.
  • Az Osztálymentor Programot sikerrel vezettük be az amerikai oktatási rendszerben, felső-tagozatosok csoportjainál (The American School of Las Palmas)
  • Az Osztálymentor Programhoz kapcsolt kutatás eredményeit a világ vezető egyetemén, Bostonban, az MIT-n mutathattam be. 2020-ban a Pedagógus Expon is találkozhattak a módszertannal az érdeklődők.

Ismerj meg olyan, a gyereknevelés mindennapi kihívásaival és küzdelmeivel szemben azonnal
alkalmazható, kézzel fogható eszközöket, amivel már aznaptól csökkentheted a hétköznapok
feszültségeinek intenzitását és gyakoriságát.

indulj el az úton, tedd meg az első lépést most, RegisztrálJ!

Mi lesz a Workshopban? >> (nézz bele)

Csak rajtad múlik!

Mind a pozitív, mind a negatív érzelmeknek megvan a maga szerepe az életünkben, nem lehet csak úgy megválni valamelyiktől, csak azért mert megnehezíti az életünket.El tudod azonban sajátítani, hogyan kezeld azokat a problémás helyzeteket, amikben eddig kapaszkodók nélkül elsodródtál. Sőt, köszönhetően a módszertanunk azonnali működésének, át is tudod adni a gyerekeknek már a következő napon, ugyanezt a készséget! Vegyél részt a workshopon és megmutatjuk neked, hogyan tudod hatékonyan segíteni a gyermekeket érzelmeik felismerésében, kifejezésében és kezelésében, mások érzelmeinek felismerésében és kezelésében, kapcsolataik kialakításában és fenntartásában, ezáltal egy támogató közösség létrehozásában!

Ki az előadó és mi a workshop programja?

Győri Ildikó – Pszichológus, édesanya.

Ildikó évekig nagyvállalatokkal dolgozott, munkavállalói motivációs rendszereket épített fel. Gyakorló anyukaként rájött, hogy a motivációra a családban is szükség van, így kidolgozott egy vidám eszközrendszert, ami a szülőknek segít a kisgyermekkor kihívásain átlendülni. Néhányat ezekből a Varázspálca Szakszerviz című mesekönyvben is bemutatott, gyakorlatban pedig nyaranta több száz gyermek készíti el és használja az Indulatvulkánokat vagy a Hangulathőmérőket.

Mikor a kisfia iskolás lett, találkozott a pedagógusokra nehezedő problémákkal, és megtapasztalta, hogy a gyerekek sokszor motiválatlanok és az osztályközösség sem minden esetben támogató. S-cool Days Osztálymentor Program néven összeállított egy programsorozatot, ami gyors és könnyen alkalmazható segítség a pedagógusok számára. A programot nem csak Magyarországon, hanem külföldi iskolákban is bevezették már. Segítségével mindenhol sikerült az agresszió szintjét csökkenteni, támogató hangulatot kialakítani a gyerekek között, megkönnyítve így a tanítók napi munkáját.

Munkatársaival, Családbarát Programok szervezését és lebonyolítását végezi több mint tíz éve. A nagyvállalati gyerekprogramokon eddig több mint 1.000 gyerek vett részt. Ezeknek a programoknak az átlagos visszajelzése 98%-os elégedettségű. A pandémia hónapjaiban sok munkavállalóhoz jutottak el előadásai, emellett a kreativneveles.hu facebook oldalán azonnal alkalmazható tippeket és trükköket osztott meg az érdeklődőkkel.

Coaching + Érzelmi intelligencia + Kreativitás

Az iskola-előkészítő programunkról mondták – a szülők

  • Olyan útravalót kapott, ami segített az iskolakezdésben/otthon
  • Jó ötlet, lehetne ilyen/hasonló máskor is, nemcsak elsősöknek
  • Nagyon jónak és hasznosnak tartottam.
  • Éltem (éltünk) volna a lehetőséggel többször is a nyár során.
  • A program jó volt, ezért megérte.
  • Profi csapat, barmikor máskor szívesen beszélgetnék velük még
  • Nagyon jó ötletnek tartom, es a tanácsok is hasznosak voltak, jó volt hallani, és beszélgetni kicsit ezekről.
  • A tool-ok, ötletek jók, majd meglátjuk, mennyire tudjuk alkalmazni.
  • Oktatók szimpatikusak voltak, profinak véltük a workshopot.
  • Sajnos én keveset láttam, de amit láttam az meggyőző volt. Tetszett a pozitív megerősítésre, jutalmazásra épülő technikájuk. Nagy művészet így “dolgoztatni” gyerekeket. Biztos vagyok a felkészültségükben.
  • Tökéletes volt, köszönjük a szervezést, a lehetőséget! Lehetne más korosztálynak is hasonló, coaching szemléletű workshop-ot hirdetni – a dolgozóknak szerintem ez igen nagy értéket képviselne (nekem is mindenképp). Hátha van olyan megoldás, amivel több gyereket lehetne elérni nem túl drágán, és mégis hasznos lenne. Pl. tanulásmódszertan, sikerre hangolva … ilyesmi témákkal. Pl. egy szombati munkanapra megszervezve. Mennyire lenne hálás egy munkavállaló, ha látványos fejlődésen megy át a szeme fénye?

Az iskola-előkészítő programunkról mondták – a gyerekek

  • Nagyon tetszett neki, szívesen megismételné.
  • Nagyon tetszett neki, érdekesek voltak a programok.
  • Határozottan lelkes volt, még szívesen maradt volna. Ez szintén meglepett, mert nehezen oldódik, ha eleve nem akar valamit csinálni (márpedig ezt nem akarta).
  • Első pillanattól felszabadult volt.
  • Nagyon élvezte. Bár napközben csendesebbnek tűnt, mint utólag elmondta, nagyon tetszett neki.
  • Nagyon tetszett neki, szomorú volt, hogy el kellett jönni a nap végén.
  • Nagyon élvezte, tele volt élménnyel.
  • Nagyon jól érezte magát, jókedvű volt, lelkesen mutogatta az általa készített kincseket.
  • Nagyon felszabadultan viselkedett és sugárzott az örömtől egész nap. Maximális pontszámot adott 🙂
  • Remekül érezte magát. Be is fogadta a hallottakat.
  • 10/10 🙂 Nagyon tetszett neki, el volt varázsolva a sok lehetőségtől. Pl. a vulkán nagyon hasznos, szemléletes, este használtuk is, vagyis úgy gondolom, hogy beépül a gyakorlatba.
  • Nagyon élvezte a napot, és sajnálta, hogy több ilyen nem lesz. A végére már elfáradt egy kicsit.
  • Holnap is jönni szeretne.

Ez egy pszichológiai tanácsadás?

Nem. A program kommunikációs eszközöket és a használatukat mutatja be.
Ha úgy érzed, hogy a gyermekednek pszichológus segítségére van szüksége, haladéktalanul fordulj klinikai szakpszichológus szakemberhez.

Jelentkezz most!

Ajándék könyv + Csoporttagság + Workshop

  1. A regisztrációkor bankkártyával ki tudod fizetni a workshop díját!
  2. A workshop díjának megérkezése után minden regisztrált e-mailcímre elküldjük a ZOOM meetinghez való csatlakozás linkjét.
  3. A részvételhez a ZOOM program szükséges. Kérjük, töltsd le. A letöltés pontos menetéről tájékoztatást küldünk e-mailben.
  4. Részt veszel az online workshopon, és tudni fogod, hogyan kezelj problémás helyzeteket!

Még eddig tudsz jelentkezni:

nap
:
óra
:
perc
:
másodperc